20 lutego 2014

A gdzie Pani narty???

Z dawna cisza odchodzi w zapomnienie. Teraz nadrabiamy tą ciszę ;)

Jakuszyce oczywiście kojarzą się wszystkim z biegówkami. A My do Jakuszyc, na Przełęcz Szklarską (866 m n.p.m) - My wchodzić na szczyty chcemy. A dokładnie, żeby zdobyć Wysoką Kopę (1126 m n.p.m.), czyli najwyższy szczyt Gór Izerskich zaliczany do Korony Sudetów i Korony Gór Polskich.

Do pogody to My mamy ostatnio szczęście, więc słońce od rana nam przyświeca. Auto zostawiamy na parkingu (12 złoty za cały dzień) i dotrzymując kroku biegówkowiczom idziemy ku górze.

Z Jakuszyc idziemy najpierw zielonym szlakiem do Rozdroża pod Cicha Równią, gdzie skręcamy na tw. "Szklarską Drogę" podążając niebieskim szlakiem.


Gdy dojdziemy do skrzyżowania z czerwonym szlakiem, podążajmy nim aż do drewnianego szałasu, na którym jest momentami niezauważalnie napisane - Wysoka Kopa 10 minut - i dalej na szczyt.



Śniegu było po kolana, wiatr wiał jak szalony, a My szczęśliwe, uwieczniamy nasze skromne osoby na zdjęciach i schodzimy z powrotem. Ponieważ droga była dość mocno oblodzona, przydały się kolce i raki i koniecznie rozwaga.




No i teraz wytłumaczę o co chodziło z tym pytaniem o narty - ponieważ, Ja w ramach akcji "przystosuj nogi na nowy sezon do butów", zaciągnęłam ze sobą do Jakuszyc swoje skorupy wysokogórskie, więc byłam małą atrakcją. Buty są masywne, więc przypominają trochę buty narciarskie, dlatego zapewne co jakiś czas ktoś nas zagadywał z zapytaniem - Gdzie moje narty ? ;)






6 komentarzy:

  1. brakuje mi zimy, takiej ze śniegiem i nartami..

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię zimna w ziemie, ale lubię śniegi i piękne krajobrazy, a zimą w górach nigdy nie byłam, musze to kiedyś zmienic...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jakos nigdy nie potrafilam sie do nart przekonac ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj zgadzam się, na samą nazwę Jakuszyce mój mózg błyskawicznie kreuje obraz nart biegowych. Chociaż takiego sportu nie miałam okazji jeszcze uprawiać, może kiedyś.
    Cóż jakbym zobaczyła kogoś w takich butach, to też bym się zastanawiała gdzie zapodział swoje narty ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żądni wrażeń jesteście jak widzę. Ja zawsze chciałam spróbować biegówek, choć pewnie padłabym 10min później;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia! A jeździsz też na nartach? Które stoki w Polsce polecasz?

    OdpowiedzUsuń