26 lipca 2013

B&B czyli Bryggen w Bergen

Czytając o Bergen natrafiamy na Bryggen czyli główną atrakcję turystyczną tego miasta. Jest to wpisana na listę UNESCO stara dzielnica kupiecka, która jest jedyną zachowaną w oryginalnej postaci dzielnica handlowa z okresu Hanzy.




Stare nadbrzeże jest pamiątką po czasach gdy Bergen, było częścią Ligi Haneatyckiej. Polecam przespacerowanie się tymi starymi, wąskimi uliczkami nadbrzeża i pooglądanie z bliska tej unikalnej, drewnianej architektury.

        


Nie ukrywam, że Ja z przyjemnością wniknęłam w tą tkankę architektoniczną ;) Przy okazji można zaglądnąć to sklepików które w swojej ofercie mają  ciekawą i dość oryginalna ofertę pamiątek - tak te pamiątki są ładne, praktyczne, i nie tandetne. Tutaj mają też swoje sklepy lokalni artyści - nie jedno cudeńko widziałam. Można tu tez na chwilę przysiąść i zjeść, bo znajdują się tutaj też i restauracje.




a tak prezentuje się panorama Bryggen



źródło: tu

a tak część panoramy Bergen z Bryggen ;)




z wyjątkiem panoramy Bryggen wszystkie foto uwieczniła moja osoba ;)

6 komentarzy:

  1. Bergen to moje ulubione noreskie miasto. Bryggen ma bez wątpienia niesamowity urok - szkoda tylko, że latem jest tam tylu turystów ;) Ładnie udało Ci się sfotografować całą panoramę tych domków. Ja za każdym razem jak jestem w Bergen to któryś z nich jest w renowacji... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie gdy wybraliśmy się tam wczesnym rankiem na ulicach były pustki. Ale wieczorem i w południe są tak dzikie tłumy turystów ;)

      Usuń
  2. Ładnie wygląda to miasto na zdjęciach. Myślę, że w rzeczywistości jest równie urocze. Z pewnością chciałabym je odwiedzić, chociaż niedługo to zupełnie na południe mnie wywieje, więc kierunek zdecydowanie przeciwny, ale może kiedyś, kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda dużo ładniej niż na zdjęciach. Większość zdjęć robiłam wczesnym rankiem i późnym wieczorem, kiedy było zachmurzone. Przy słonecznej pogodzie nabiera barw i jeszcze większego ciepła. Bardzo fajnie wyglądają domki porozsiewane wręcz na otaczających miasto wzgórzach :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Miasto podoba mi sie bardzo, kiedys je odwiedze.

    OdpowiedzUsuń