3 grudnia 2012

Adwentowy początek


Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz Parafia rzymskokatolicka p.w. św. Mikołaja rozpoczęli w tą sobotę adwentowy czas pierwszych z 3 koncertów, które będą się odbywać w grudniowe soboty.






W tą sobotę królował Bach, Buxtehude, Brahms, Brosinig, Herzog, Rheinberger i   muzyka organowa. Organy, które obok artystów grały również pierwszoplanową rolę, mają ciekawą historię o której możecie przeczytać tutaj.


Ponieważ nie wiem w jaki sposób mogłabym Wam opisać dźwięki i melodie, które  usłyszałam tego wyboru, więc najprościej będzie jak ich posłuchacie. Przeprasza od razu za niezbyt doskonałą jakoś nagrania.



Johann Sebastian Bach - Chorał Nun komm, der Heiden Heiland BWV 661, 
wyk. Paweł Chmielewski





Johann Sebastian Bach Sonata III d-mol BWV 527, 
wyk. Maria Ruszecka




Jako ciekawostka Parafia rzymskokatolicka p.w. św. Mikołaja znajduje się na obszarze Dzielnicy Czterech Wyznań we Wrocławiu (tu i tu).



ps. nie wiem dlaczego nie mogę się pozbyć tych kolorowych zakreśleń,które psują mi wizerunek wpisu.


2 komentarze:

  1. Widze, ze moje komentarze gdzies przepadly! A napisalam, ze ja tez bardzo lubie adwentowe koncerty i najwiekszy problem mam z tym, ze niektore terminy sie pokrywaja i musze dokonywac trudnych wyborow ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm coś się ostatnio tutaj mi psuło i nie panowałam ani nad postami ani nad wpisami. Co mnie niezmiernie irytowało. Ale widzę, że jest już chyba dobrze.
    Powiem Ci, że u mnie podobne dylematy się pojawiają :)) Tyle się dzieje i najczęściej w jednym czasie.

    OdpowiedzUsuń